Burn out : Hoe pakken we het aan ?

We doen een hele tijd ons best op het werk en ineens lukt het niet meer: te veel stress eist zijn tol.

Wat zijn signalen? 
Plots emotioneel worden, je moeilijk kunnen concentreren, slaapproblemen, veel piekeren, geen zin meer om te gaan weken, conflicten met de collega's.

Wat kunnen we doen ? 
Je lichaam verzorgen is heel belangrijk:  vaak zijn mensen uitegput. Hoe kan ik weer op adem komen  en genieten?
ik leer je gerichte onstpanningsoefeningen , draag zorg voor gezonde voeding, en breng letterlijk  weer beweging in je leven.

De draagkracht komt niet meer overeen met de draaglast: wat geeft me nog enegie op het werk, wat kost me? 

Dienen er dingen gewijzigd in mijn takenpakket ? Heb ik last van time management ?

Wat in de organisatie dient veranderd? en hoe kaarten we dit aan ?   IK ga mee met je op zoek welke invloed je kan neerzetten.

Welke stappen zet ik naar de preventiedienst of adviserend geneesheer van het werk ?

Misschien heb ik het moeilijk met collega's? Hoe kan ik mijn grenzen trekken of conflicten bespreken ? Dit kan je leren.

Wat kan ik aan mezelf bijschaven?
Ben ik een perfectionist? Heb ik een grote innerlijke kritikus? of last van faalangst? We kunnen hier aan werken.
Piekeren? Hoe kan ik negatieve gedachten ombouwen naar positieve?

Welke plaats neemt werk in in mijn leven ?  Heb ik op anderen domeinen stappen te zetten ? Hulp in het huishouden? Meer ontspanning? 
Heb ik ander werk te zoeken ? Of zou ik beter een tijdje op ziekenkas gaan om op adem te komen ?

Als ik een tijd ziek ben? Hoe verloopt de reintegratie op mijn werk ?  
Als burn out coach kan ik samen met jou een gesprek aangaan met de leidinggevende van je dienst.